مقالات

رازهایی از گل رز جاودان که کسی به شما نمی گوید!

گل جاودان

تقریبا همه از آوازه گل رز به عنوان ملکه گل ها باخبر هستیم و می دانیم در ملل مختلف و بین تمام مردم جایگاه ویژه ای دارد؛ ولی عموماً کمتر کسی است که بداند زیبایی واقعی این گل برای زمانی است که چیده نشده و در بستر خاک مانده. چرا که بوی خاص و دوست داشتنی اش بعد از چیده شدن به مراتب کمتر و کمتر و طبعاً عمرش هم کوتاه تر می شود. عطر رز سامانه عصبی انسان را آرام می کند  و در عطردرمانی بکار برده می شود. تا آن جایی که اسانس رز از گرانترین اسانس هاس دنیاست و هر گرم آن معادل یک گرم طلا قیمت دارد.

با این وجود دانشمندان راه حلی پیدا کرده اند تا عمر ده روزه ی آن را به سه سال افزایش دهند. و با ایجاد تغییر در DNA  آن عطر خوشش را هم بیشتر حفظ کرده اند.

 

راز گل رز جاودان

روش کشف شده همان قیچی مولکولی یا کریسپر است که با تغییر در DNA  گل رز ویژگی هایش را دستخوش تحول می کند. از جمله این ویژگی های تازه اینکه:

  • عمرشان طولانی تر می شود.
  • بوی خوششان را بیش از پیش حفظ می کنند.
  • مقاومت بهتری در برابر آفت ها از خود نشان می دهند.
  • رویشان لکه سیاه نمی افتد.

آیا در خانه می توان گل رز جاودان را ساخت؟

در یک جواب کوتاه و مختصر پاسخ این سوال مثبت است. شما با دو روش ساده می توانید گل رز جاودان بسازید تا عمر بالاتری داشته باشند؛ اما برای دریافت گل رزی که تمام ویژگی های بالا را داراست، بهتر است آن را به صورت آماده تهیه کنید. چرا که برای داشتن محصولی با تمام ویژگی های بالا، علوم خاصی لازم است که تنها تحت شرایطی که در کارخانه های سازنده وجود دارد، قابل اجراست.

 

سه روش برای تهیه گل جاودان:

  • پارافین اندود کردن
  • استفاده از ژل گلیسیرین
  • خرید گل رز جاودان

پارافین اندود کردن

آب را داخل یک ظرف فلزی بجوشانید و پارافین خرده شده را درونش بریزید تا ذوب شود. سپس ظرف را از حرارت دور کنید تا کمی از سرد شود؛ در مرحله بعد باید گلی که انتخاب کرده اید را به مدت چند ثانیه درون ظرف پارافین قرار دهید و اجازه دهید تمام گلبرگ ها پارافین بگیرند.

در مرحله آخر گل را به صورت عمودی آویزان کنید تا خشک شود حالا گل شما مومیایی شده و عمر بیشتری خواهد کرد.

ژل گلیسیرین

برای درست کردن این محلول یک ظرف آب را که با کمی نمک جوشیده شده، به همراه یک پیمانه گلیسیرین مخلوط کنید. در مرحله بعد گل را درون این محلول قرار دهید و بعد از حدود ده ثانیه آن را خارج کرده و به همان شیوه قبل خشک کنید.

روش دیگری هم که با گلیسیرین می توان گل را جاودانه کرد، داشتن یک ظرف از گلیسیرین خشک است. در این روش تنها کاری که لازم است انجام دهید دفن کردن گل  به مدت دوهفته درون این ظرف است، بعد از دو هفته علاوه بر اینکه طراوت گل رز حفظ شده، عمرش هم طولانی تر شده است.

خرید از گل آنلاین

آخرین و راحت ترین روش تهیه رز جاودان خرید این محصول ویژه و خاص از فروشگاه اینترنتی گل آنلاین هست که شما میتوانید از طریق همین وب سایت یا اپلیکیشن گل آنلاین ویا از طریق پیج اینستاگرام و تلگرام مجموعه گل آنلاین انواع آنها را مانند گل دیو و دلبر جاودان، قاب جاودان،باکس های برنزی جاودان و باکس های پلکسی جاودان را مشاهده و به راحتی خرید کنید. گل جاودان در مجموعه گل آنلاین با چندین نوع موجود هست که تمامی آنها با بالاترین کیفیت تهیه شده اند و عمری بیشتر از 3 سال دارند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *